sternocleidomastoideus.blogg.se

30 seconds to Mars

Kategori: Allmänt

Var iväg en sväng till Grönan igår och kollade på sjukt vackre Jared Leto och hans band. Har aldrig varit något jättefan av musiken, men bara hans apperance gjorde det ju värt besöket. Tror att jag har haft en konstant crush på honom sedan jag såg "My so called life" för första gången, då jag säkert inte var äldre än sju. Jared ser inte ut att ha åldrats en dag sedan dess, trots att serien är inspelad 1994.
Fick dock en lite annan bild av honom efter att jag av ren nyfikenhet googlade upp hans groupie-stories; vilket svin han verkar vara! Är det helt ofrånkomligt att en vacker man, som är både rockstar och skådis, som garanterat skulle kunna peka på vilken liten brud som helst i publiken och få med henne till hotellet; är det helt ofrånkomligt att såna män blir grisar med alldeles för stort ego för sitt eget bästa? Isåfall finns det ju inget hopp för mänskligheten. Vem som helst kan väl lista ut att det dräller av brudar kring honom, men hade aldrig kunnat föreställa mig att han verkar bete sig så inhumant. Fast kanske är jag bara naiv. Alla föds vi som oskyldiga barn med rent samvete, vad är det som händer på vägen som leder till ett sånt äckligt beteende? Det kan inte vara sunt att få allt man pekar på, och jag undrar hur jag själv skulle bete mig om jag var känd och avgudad av alla omkring mig... Så fruktansvärt sorgligt på något sätt, jag blir ledsen bara av att tänka på det. Den där vackra mannen som ser så oskyldig ut! Fy fan... 
 
Helt okej spelning i vilket fall som helst; jag kände mig dock sjukt gammal inklämd bland alla kidsen, med papper i öronen och en konstant stigande irritation över allt knuffande och skuttande och viftande och armbågande. Herregud vad jag börjar bli gammal. Alldeles för gammal för sånt här. Jag som ändå är en ganska rutinerad konsertbesökare. Jag har väl aldrig brytt mig om öronproppar? Jag har väl aldrig brytt mig om ifall någon knuffas? Jag längtade bara efter att få avnjuta konserten på den där balkongen, på säkert avstånd från allt knuffande och armbågande och den höga ljudvolymen, med ett glas öl i handen. Det säkraste ålderstecknet av dem alla!  
 
Säga vad man vill om Jared, avgudar iallfall hans stil. Älskar "rocken", älskar skorna (även om jag tycker att han borde ha bytt ut dem mot ett par coola platåboots vilket jag också först trodde var vad han hade på sig), men tycker att han skulle ha skippat skjortan kring midjan. Stilpolisen har talat. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: