sternocleidomastoideus.blogg.se

Mikrobiell diagnostik

Kategori: Allmänt

Skulle någon se min sökhistorik på google skulle denne någon antagligen anta att jag har sjuka perversioner. "Fettig avföring", "gonococcal pilus", "proktolog" och "helkroppsundersökning" är några av mina senaste sökningar. Känner att de alla pekar i samma riktning (det vill säga aboralt). "Gräv bort Skåne", "vattensvin" och "griftefrid" kanske också skulle kunna räknas in i gruppen märkliga sökningar.
 
Annars består nog mina sökningar just nu mest av bakterienamn och läkemedel i olika kombinationer. Den här kursen har gjort mig nästintill paranoid. Man kan uppenbarligen bli dödligt sjuk vart man än går. Vad man än äter. Alla jävla djur är vektorer för någon patogen. Inte ens hemma är man ju trygg. Jag vill inte få någon bakterie som äter upp mitt ansikte. Jag vill inte ha svamp i hjärnan. Jag vill inte andas in Anthrax-sporer. Jag vill inte dö en plågsam död.
 
Jag hade tänkt ta mig iväg på årets första utomhuslöprunda. Om jag vågar vill säga. Jag insåg igår, efter att ha bott i Ålidhem i mer än ett år och mindre än en månad innan jag ska flytta, hur nära Nydalasjön jag bor. Det värsta är att jag då riskerar att träffa på en fågel. Nu börjar jag verkligen förstå det här med fågelskräck; det är ju inte helt ogrundat. Fåglar är de värsta smitthärdarna av dem alla.
 
 
Jag borde verkligen lära mig att anteckna i ett separat kollegieblock. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: