sternocleidomastoideus.blogg.se

Sommarhelg

Kategori: Allmänt

Nu kommer ett sånt där jättetramsigt inlägg, men jag är så himla glad! Jag har haft en jättebra helg helg, och kan bara inte släppa hur himla roligt livet är ändå. Det var faktiskt riktigt länge sen jag kände mig såhär uppfylld av den känslan. Alldeles för länge sen.
 
Det känns lite som att något hände när jag hittade mammas gamla Knulp-skor i källaren, och insåg att de faktiskt är de ultimata skorna i alla lägen. De är sköna att gå i och eftersom de har lite klack både sträcker jag på mig och blir lite längre, med följden att jag utstrålar något annat än vad jag gör när jag hasar fram i mina Converse. Utstrålar man bra saker händer bra saker. De där skorna är härmed mina officiella turskor - sedan jag började använda dem har liksom allting gått så himla bra. 
 
Har haft en riktigt bra Sthlms-kväll, en riktigt bra Uppsala-kväll och en fin mamma-söndag på söder. Min mamma och jag delar det kanske något udda intresset att gå på lägenhetsvisningar av bostäder vi inte alls är intresserade av att köpa, vilket är ungefär vad vi har gjort idag. Vilka fantastiska hus och lägenheter det finns i den här staden! Jag slutar aldrig att imponeras. Jag älskar att bli inspirerad av alla otroligt fina bostäder och inredningar, för jag tycker verkligen att det är viktigt att ha det vackert omkring sig. Vissa tycker att det låter ytligt, men jag är övertygad om att man mår bättre om man vistas i en fin miljö som man trivs i. Samtidigt kunde vi passa på att turista lite i vår egen stad, eftersom vi båda är värdelösa på söders geografi. Min mamma och jag är precis likadana, så det blev en något rörig tur med upp-och-nedvända kartor genom hela söder (ja, vi kör old-school), som avslutade på fantastiska Urban Delis uteservering vid Nytorget. Ett måste vid en Stockholmsvisit! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: