sternocleidomastoideus.blogg.se

I'm back!

Kategori: Allmänt

Nu är jag tillbaka efter ett väldigt långt uppehåll, en helt fantastiskt händelserik sommar och en rivstart av termin 4. Nu är det patologi som gäller fram till januari. Just nu håller jag på och tolkar EGKn och EKOn av glatta livet, och gud vad det är kul! EKG-tolkning är något man bör göra systematiskt och metodiskt, vilket verkligen passar mig. När jag sitter med en trave EKGn framför mig känner jag mig som ett barn framför en pysselbok. Det här låter ju verkligen helt absurt, men jag kan komma på mig själv ibland med att känna ett helt hysteriskt lyckorus över ett hyfsat okej tolkat EKG eller när jag faktiskt ser att det är vänster kammare på en EKO-bild. Det är som att lära sig ett helt nytt språk! Jag är fortfarande precis lika tacksam över att jag får plugga det jag gör, och slutar verkligen aldrig att fascineras.
 
Nu ska jag ta och återvända till mina älskade EKGn men först måste jag bara slänga in en rad om hur otroligt "yrkesskadad" jag är; skulle googla på drinken P2 men kunde inte för mitt liv komma på vilken siffra det skulle vara efter P:et. Försökte med både P53 och P21 i olika kombinationer innan jag insåg att det är cellcykelproteiner. Vilken fail. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: