sternocleidomastoideus.blogg.se

Zombie

Kategori: Allmänt

Gud, jag går konstant omkring omkring som en zombie i en apokalyptisk värld. Tanter som har uppnått min aktningsvärda ålder ska uppenbarligen inte jobba natt. Det funkar väl, men det börjar kännas. Min hjärna känns liksom trög och mosig och trasig, antagligen mest för att jag sover så absurt mycket. Till och med när jag inte jobbar fortsätter jag att sova och sova och sova, jag sover ju för tusan bort hela sommaren. Att dygna har jag absolut inga problem med, det är först efteråt det börjar kännas. 
 
Fast man får väl se det från den positiva sidan, mitt illamående under nätterna gör om inte annat ett enormt bidrag till beach 2013! Först fick jag kämpa för att inte gå och småäta och för att försöka bibehålla en normal "dygnsmetabolism" när nattimmarna släpar sig fram, nu mår jag så illa på nätterna att det faller sig ganska naturligt att inte äta. Lika bra det, speciellt med tanke på hur mycket bröd och fika jag har vräkt i mig sedan jag kom till Sthlm. Jag har mina metabola teorier, och till dem hör ganska självklart nattfastan. Fast allra störst bidrag till beach 2013 har jag nog åstadkommit helt själv faktiskt, jag är riktigt stolt över att jag har återupptagit löpningen på riktigt igen. Nu har jag ju tid! Jag strävar efter att få tillbaka min 20-åriga kropp, och jag känner att jag är på god väg. Känns riktigt, riktigt bra. 
 
Sitter just nu på vår uteplats och njuter av en ledig stund; det känns faktiskt som att jag äntligen har insett att man inte måste göra saker och träffa folk konstant hela tiden, så fort man är ledig. Mycket skön insikt. Grannen brummade precis in med sin nya Ferrari, som han köpte igår. Vilken bil. Gatans stora snackis. Känns lite som att jag har hamnat mitt i ett avsnitt av Solsidan. För honom är den där bilen inget annat än ytterligare än leksak, och jag kan tycka att den typen av konsumtionshets är fel. Å andra sidan, vem fan är jag att döma? Jag kommer säkert att göra precis samma sak om ett par år. Jag vill inte att folk dömer mig när jag svassar omkring i min päls, som jag tycker att jag har välgrundade anledningar att bära. Precis samma sak bör väl då gälla för grannen och hans bil. Det är säkert viktigt för honom, på samma sätt som det känns viktigt för mig att få bära päls utan att bli påhoppad. Man gör ju vad man vill med sina egna pengar. Jag borde verkligen sluta vara så dömande. Resten av dagen ska mitt fokus istället ligga på att ta igen resterande avsnitt av Game of Thrones, säsong ett. Jag fastnade också, till slut. Fan vad jag gillar dvärgen. En av mina solklara favoriter hittills. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: