sternocleidomastoideus.blogg.se

Attack och försvar

Kategori: Allmänt

Nu har vi påbörjat en ny kurs som heter Attack och Försvar. Det låter mest som en kurs i självförsvar, men är egentligen mest mikrobiologi och immunologi. Från och med den här kursen och resten av utbildningen kommer vi bara att ha undervisning på sjukhuset; lite tråkigt att "universitetslivet" är slut för vår del men det är ju faktiskt på sjukhuset vi hör hemma. Universitet ligger ju dessutom mer eller mindre vägg i vägg med sjukhuset.
 
Just nu är vi mest på immunologen där föreläsningssalarna med bästa nördfantasi är döpta till "major groove" och "minor groove" efter dubbelhelixeni DNA-molekylen. Jag tycker hur som helst om de salarna eftersom de har dörrar längst bak, vilket också innebär att man kan smyga in hyfsat diskret när man kommer för sent (vilket jag gör till ungefär 90% av föreläsningarna). 
 
Kan dock inte låta bli att störa mig på att ALLA hand-outs är skrivna i Comic sans. Inte okej. Johan har på något sätt fört över sin avsky gentemot Comic sans på mig, och nu klarar jag inte heller av den. Nu går det ju liksom inte att ta den här kursen på allvar. Hur tänkte de där egentligen? Det här är inget barnkalas! Man borde helt klart införa diktatur på typsnittsfronten, och förbjuda alla typsnitt förutom Times new roman.
 
 
Vi får tydligen inte munpipettera. Attans. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: