sternocleidomastoideus.blogg.se

En dag i mars

Kategori: Allmänt

Vad hände där? Traskar iväg ut i köket för att diska en tallrik och min kaffetermos, kommer tillbaka ett par timmar senare efter att ha blivit bjuden på en av de godaste middagarna på länge. Fantastisk indisk kyckling i yoghurtsås, grekiska sallader och österrikiska crepes till efterrrätt. Fan vad gott, ibland har det onekligen sina fördelar att bo i en internationell korridor.
 
Idag har faktiskt varit en riktigt bra dag på många sätt och vis, börjar dock få panik över hur lite plugg jag får gjort. Hela tiden kommer något annat emellan. Det här kommer gå åt skogen. Fast jag är glad ändå, eftermiddagen spenderades i Ersboda där vi rekognoserade lite inför P-festen på Villan på lördag. Den bästa Myrorna som någonsin har existerat ligger där - jag är helt lyrisk över alla fynd jag har gjort på det stället. Förra gången var det en prärievargspäls i jättefint skick som fick följa med mig hem och den här gången en bustier från Topshop med prislappen fortfarande kvar - antagligen helt oanvänd, perfekt storlek och till 1/6 av ursprungspriset på 600 spänn. Det är vad jag kallar kap. 
 
Måste också ta upp en observation som gjorde mig så glad (det krävs inte så himla mycket för att göra mig glad), nämligen en kille med gråa jeans och vinröda Dr. Martens. You heard me, gjorde mig helt överlycklig att se. Så sjukt jäkla snyggt; schyssta gråa jeans i kombination med vinröda och lagom slitna 10-håls doc. Perfektion. Ett av livets stora mysterier för mig är varför inte alla killar använder Dr. Martens, som verkligen passar till allt. Preppy look - Dr. Martens. Rockig look - Dr. Martens. Vanlig look - Dr. Martens. 
 
Jag har iallfall min sommarlook klar för mig. Har aldrig förstått mig på det här med blommiga, skira sommarklänningar som i mina ögon bara blir alldeles för gulliga och flickiga. Har däremot alltid gillat svarta klänningar, och inte så mycket annat. Nu börjar jag dock fatta grejen - blommiga klänningar ska alltid kombineras med Dr. Martens och en schysst skinnjacka. Då går det hem. Nu ska bara hippiehåret sparas ut och några pass på IKSU klaras av, så är jag redo för sommaren! 
 
                                
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: