sternocleidomastoideus.blogg.se

Snoppförbannelsen

Kategori: Allmänt

Det här är ju inte tänkt att bli någon snoppblogg egentligen, även om det kanske inte heller är helt fel, men måste bara ta upp ett fenomen som slog mig nu. Vi kan kalla det för snoppförbannelsen; jag är ganska säker på att jag inte är den enda som har drabbats av den här märkliga förbannelsen. Ungefär såhär funkar det:  
 
Letar efter bild på hjärnans kärlförsörjning - får upp en bild på en snopp.
Letar efter en översiktsbild på GI-kanalen - får upp en bild på en snopp.
Letar efter en bild på underarmsflexorer - får upp en bild på en snopp. 
Letar efter en bild på n. ischiadicus - får upp en bild på en snopp.
 
Under hela anatomikursen, oavsett vad jag har letat efter, har jag alltså fått en gigantisk översiktsbild på en kuk uppfläkt i mitt ansikte oavsett om jag har velat det eller inte. Nu, när jag ska studera manliga genitalia och vill leta upp en riktigt bra kuk-bild (ursäkta ordvalet) så lyckas jag inte hitta en enda. Den omvända snoppförbannelsen har drabbat mig. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: